• Mentoring

      • Prečo mentoring?


      • Nájdi to, čo máš rád, si v tom dobrý, svet to potrebuje a zaplatia Ti za to.

        Záleží nám na tom, aby naši žiaci mohli počas celých deviatich rokov objavovať a rozvíjať svoje silné stránky. V našej škole sa venujeme rozvoju kľúčových kompetencií zvyšujúcich šancu žiakov na uplatnenie vo svete práce. Pripravujeme ich na budúce profesijné rozhodovanie, ktoré bude založené na dlhodobej skúsenosti. Formujeme pozitívne postoje k pracovnej činnosti, dávame príležitosť k sebapoznaniu a osobnostnému rastu. Vychádzame z toho, že predpokladom, aby žiak poznal, v čom je dobrý a čo má rád je nutná samotná skúsenosť s rôznymi pracovnými činnosťami. Kariérové poradenstvo vnímame ako komplexný a dlhodobý proces, do ktorého chcemenzapájať aj komunitu, v ktorej žijeme. Súčasťou kariérového poradenstva je poskytovanie ročného mentoringové programu pre žiakov II. stupňa.
         

        • Základné otázky

        •  

           

          Na začiatku sme si zodpovedali 5 odpovedí na otázku: „PREČO“?

          Prečo? – Aby naši žiaci trávili zmysluplne voľný čas.
          Prečo? – Aby rozvíjali svoj potenciál.
          Prečo? – Aby sa učili od zrelých osobností (mentorov).
          Prečo? – Aby v seba verili.
          Prečo? – Aby viedli šťastný život.

           

        • Ciele mentoringu

        • Cez ročný program chceme našim žiakom:

          - poskytnúť príležitosť objavovať a rozvíjať svoje talenty, zručnosti a schopnosti,
          - prehĺbenie ich sebapoznania – uvedomenie si svojich silných stránok,
          - rozvoj a posilnenie charakteru,
          - posilnenie sebahodnotenia a vlastnej sebaúčinnosti,
          - formovanie hodnotovej orientácie,
          - identifikácia vlastných zručností, schopností, postojov,
          - stretávanie sa so žiakmi s rovnakými záujmami, vzájomné povzbudzovanie,
          - nadobudnutie skúsenosti v pracovnej oblasti,
          - zvýšenie motivácie k pracovnej činnosti.

        • Mentoring NIE JE krúžková činnosť.

        • Čím sa líši mentoring od krúžkovej činnosti?


          - počas mentoringu sa kladie dôraz na osobný vzťah medzi žiakom a mentorom,
          - mentoringový program reflektuje témy cností a hodnôt, v ktorých žiaci rastú vďaka programu líderských zručností od Johna C. Maxwella iChoose,
          - mentoringový program na seba počas šk. roka nadväzuje, nie sú to samostatné jednotky,
          - na konci školského roka prebehne slávnostné ukončenie a prezentácia projektu,
          - mentor si počas školského roka všíma životné zručnosti žiakov, ktoré na konci roka ocení v záverečnom certifikáte.

      • Naši mentori

      • V školskom roku 2023/2024 sú zapojení 6 mentori:
        Terezka Lajčiaková - sociálne siete, upravovanie videí a fotografií
        Jarko Klucha - drobné opravy a práce v domácnosti
        Peťka Kentošová - varenie s Duchom Svätým
        Maťka Vachová - kreatívne písanie básní a príbehov
        Stázika Mojáková - programovanie
        Andrea Janeková -  architektúra

        V školskom roku 2022/2023 boli zapojení 4 mentori:
        Jaroslav Klucha – „maľovanie obrazov olejom
        Martina Vachová – „kreatívne písanie básní a príbehov“
        Marcel Meluš – „fotografovanie a tvorba videí“
        Pavol Šiska - "kreatívna práca s drevom".

        V školskom roku 2021/2022 bolo zapojených 5 mentorov:
        Jana Hanusová – „organizácia eventov“
        Jaroslav Klucha – „maľovanie obrazov olejom“
        Martina Vachová – „kreatívne písanie básní a príbehov“
        Marcel Meluš – „fotografovanie a tvorba videí“
        Tomáš Rusňák – „zdravý pohyb“

      • V novom školskom roku s novým mentoringovým programom
        • V novom školskom roku s novým mentoringovým programom

        • 21.02.2023 20:21
        • Opäť je možnosť zapísať sa do ročného mentoringového programu a objaviť, prehĺbiť svoj talent. V tomto školskom roku sú mentormi títo ľudia:
        • Jaro Klucha „nie len školník“
          Kto som a čo nás spolu tento rok čaká? Ahoj druhostupniari, Volám sa Jaro a sme už starí známi. Stretávame sa v škole keď na niečom pracujem, alebo na spoločných openingoch, alebo tiež na spoločných svätých omšiach so Sergejom, Andrejom a Matejom. Aby si vedel o mne viac, tak mám veľmi rád každú dobrú hudbu, rád ju počúvam, rád hrám a tiež ju rád tvorím. No a okrem toho tiež mám rád prírodu, sýte farby a maľovanie olejovými farbami. Olejovými preto, lebo je to úplne iné ako všetky iné spôsoby maľovania. Keď sa mi niečo nepodarí, tak to môžem premaľovať, opraviť, kedykoľvek dotvoriť a pritom stále objavovať nové spôsoby maľovania.

          Teším sa že tento rok sa budeme mať možnosť stretnúť pri tejto novej aktivite, kde si môžeme vyskúšať veci, ktoré prechádzate v Maxwelovom programe v praxi. Skúsime si tímovú spoluprácu, kreativitu, odvahu, trpezlivosť, atď. a vytvoríme spolu dva – tri veľké obrazy, ktoré budeme môcť prezentovať v škole a možno aj mimo školy, kde bude mať každý svoj podiel. Teším sa na Tvoju spoluprácu. Verím, že to bude pekný spoločný čas. Teším sa na Teba.

          Martina Vachová
          Milý priateľ a priateľka, som Martina, zasvätená sestra zo Skleného, z komunity Ján Krstiteľ. V tvojom veku som mala sen, že jedného dňa napíšem a vydám vlastnú knihu. Zatiaľ sa mi to podarilo dva krát. V komunite som vydala knihu pre deti s príbehmi šašov z Christilandu a zbierku básní.

          Pozývam ťa do dobrodružstva kreatívnej tvorby (písania). To, čo nosíš v srdci, je veľmi dôležité, vložil ti to tam Boh, je to tvoj odkaz tomuto svetu. Nenechaj si ho pre seba, ale zapoj sa do tvorby vlastných diel. Poďme do toho spolu. Teším sa na Teba.

          Marcel Meluš
          Milý druhostupniari, keď som bol vo vašom veku, začal som sa venovať fotografovaniu a tvoreniu videí. Dnes je to už moja práca a robím ju veľmi rád. Pozývam vás do programu, v ktorom sa naučíme vytvárať zaujímavé videá a fotky. Už teraz sa teším na to, čo spolu vytvoríme. Teším sa na Teba.

          Pavol Šiška
          Milý druhostupniari, volám sa Pali a už od skorého veku som mal veľmi rád kreatívnu prácu, konkrétne prácu s drevom. Svoj talent som postupne rozvíjal, až som založil firmu, kde sa venujem návrhom a stavbe malých drevodomov.

          Som veľmi rád, že tento rok môžeme spolu objavovať svoje talenty. Naučíme sa spolupráci, nájdeme v sebe novú kreativitu a ukážeme si ako zhmotniť naše nápady, nákresy, sny… Spoločne vymyslíme a postavíme drevený prvok na našom školskom dvore… čo to bude konkrétne - zostáva len na našej kreativite. Teším sa na spoločnú cestu.

          Už vieš, kto bude Tvoj mentor?

        • Naspäť na zoznam článkov