• Angličtina od prvej triedy

        • Projekt Angličtina

        •  

          Projekt Angličtina pozostáva z troch hlavných zložiek vyučovania anglického jazyka, a to povinnej, nepovinnej a podvedomej. Žiakov povzbudzujeme, aby sa pri osvojovaní tohto jazyka zdokonaľovali vo všetkých štyroch oblastiach – čítaní, písaní, počúvaní a rozprávaní.

          Naši učitelia používajú množstvo materiálov, zdrojov a aktivít tak, aby učenie angličtiny bolo zaujímavé a osožné. Hovoria so žiakmi iba v angličtine, a to aj mimo triedy a hodín angličtiny. Naši učitelia angličtiny sa usilujú o to, aby žiakom pomohli získať sebadôveru v používaní angličtiny nielen na vyučovaní, ale aj v reálnom živote.

          Unikátnym spôsobom sa snažíme deti vystavovať anglickému jazyku a jeho použitiu v kontakte s rodenými hovoriacimi angličtiny.

        • Rozvrh angličtiny

        • Koľko hodín angličtiny máme v rozvrhu?

          • v 1. a 2. ročníku majú deti 2 hodiny v týždni angličtinu so slovenským učiteľom + 1 hodinu s rodeným hovoriacim
          • v 3. a 4. ročníku majú deti 3 hodiny v týždni angličtinu so slovenským učiteľom + 1 hodinu s rodeným hovoriacim
          • v 5. až 9. ročníku majú deti 3 hodiny v týždni angličtinu so slovenským učiteľom + 2 hodiny s rodeným hovoriacim.

           

          Kým slovenskí učitelia sa môžu zameriavať na gramatiku z pohľadu cudzieho jazyka a vedia vysvetliť rozličné ťažké, či ľahšie koncepty, rodení hovoriaci sa môžu sústrediť na rozširovanie slovnej zásoby a výslovnosť z pohľadu ich vlastnej krajiny pôvodu. Tento dvojitý prístup umožňuje deťom využiť to najlepšie z oboch svetov a rozumieť angličtine, ktorou hovoria rôzni ľudia. Je to prirodzený proces a do budúcna im to dáva základ rozumieť si s ľuďmi z celého sveta.

        • Prvý stupeň - A2 podľa SERR

        • Na prvom stupni nám ide o to, aby sa žiaci nielen učili angličtinu, ale aby sa ju naučili mať radi. Snažíme sa o to, aby učenie bolo zábavným, radostným a tvorivým procesom.

          Využívame:

          • rôzne doplnkové materiály
          • aktivity na hodinách angličtiny často striedame.

           

          Kladieme dôraz na to, aby:

          • žiaci sami boli nielen pasívnymi konzumentmi, ale aktérmi výučby
          • učiteľ bol na hodine facilitátor, ktorý zabezpečuje, aby mal žiak materiál a znalosti, s ktorými môže pracovať, a rôznymi formami jazyk precvičovať.

           

          Na konci štvrtého ročníka naši žiaci dosahujú znalosť jazyka na úrovni A2 podľa SERR (Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky).

        • Jazykové ticho?

        •  

          Deti sú v 1. až  3. ročníku väčšinou pasívnymi „konzumentami“ angličtiny. Je to obdobie tzv. jazykového ticha, kedy jazyk neprodukujú, iba nasávajú všetky jazykové inputy, ktorým sú vystavované.

          V tomto období je veľmi dôležité, aby:

          • ani slovenský učiteľ angličtiny počas celej hodiny nepoužíval rodný jazyk a dieťa bolo tak nútené sa plne sústrediť na angličtinu a naučiť sa premýšľať v tomto jazyku.
          • aj keď sa mnohým môže zdať, že dieťa nevie komunikovať v angličtine, jeho schopnosti porozumieť počutému sa veľmi zlepšujú.

           

          Dĺžka obdobia tzv. ticha je u každého dieťaťa individuálna, schopnosť plynulejšie komunikovať v anglickom jazyku nastupuje u každého žiaka rôzne, u niekoho skôr alebo neskôr.

        • Druhý stupeň - B2 podľa SERR

        • Na druhom stupni od žiakov očakávame, že:

          • budú aktívne používať slovnú zásobu a gramatiku, ktorú si osvojili na prvom stupni.
          • nebudú len robiť cvičenia a odpovedať na jednoduché otázky, ale dokážu sa tiež podeliť o svoje názory,
          • budú diskutovať o aktuálnych udalostiach
          • skúmať nové myšlienky.

           

          • Našim cieľom je, aby sa žiaci posunuli od jednoduchého poznania angličtiny k schopnosti fungovať v anglicky hovoriacom prostredí. Z toho dôvodu vytvárame priestor na využívanie anglického jazyka aj na iných vyučovacích predmetoch a v živote školy vôbec.

           

          V deviatom ročníku naši žiaci dosahujú znalosť angličtiny na úrovni B2 podľa SERR.

    • Podvedomé vnímanie angličtiny v škole

      Podvedomú zložku vyučovania anglického jazyka tvorí neformálny jazyk školy. Prostredníctvom viacerých každodenných pojmov v angličtine, využívaných špeciálne na pôde školy, žiaci podvedome prekonávajú bariéru medzi jazykom materinským, známym, a jazykom cudzím. Každodenne si žiaci brúsia jazýčky v slovách, ktoré znejú inak ako po slovensky. Anglický jazyk sa im podvedome stáva menej vzdialeným, čo jednoznačne prispieva k jeho kvalitnejšiemu zvládnutiu.
        • Názvy tried
        • Neformálne názvy tried v anglickom jazyku - Blue Class, Orange Class, Canteen, Meeting Room...
        • Žiacke knižky
        • V škole naše žiacke knižky nazývame anglickým názvom Pointbook.
        • Hodnotenie
        • Súčasťou hodnotenia sú špeciálne body alebo pochvaly, pokarhania, pre ktoré používame výrazy ako Points, Sad Point, Special Point, Trouble Point.