• Mentoring

      • Prečo mentoring?


      • Nájdi to, čo máš rád, si v tom dobrý, svet to potrebuje a zaplatia Ti za to.

        Záleží nám na tom, aby naši žiaci mohli počas celých deviatich rokov objavovať a rozvíjať svoje silné stránky. V našej škole sa venujeme rozvoju kľúčových kompetencií zvyšujúcich šancu žiakov na uplatnenie vo svete práce. Pripravujeme ich na budúce profesijné rozhodovanie, ktoré bude založené na dlhodobej skúsenosti. Formujeme pozitívne postoje k pracovnej činnosti, dávame príležitosť k sebapoznaniu a osobnostnému rastu. Vychádzame z toho, že predpokladom, aby žiak poznal, v čom je dobrý a čo má rád je nutná samotná skúsenosť s rôznymi pracovnými činnosťami. Kariérové poradenstvo vnímame ako komplexný a dlhodobý proces, do ktorého chcemenzapájať aj komunitu, v ktorej žijeme. Súčasťou kariérového poradenstva je poskytovanie ročného mentoringové programu pre žiakov II. stupňa.
         

        • Základné otázky

        •  

           

          Na začiatku sme si zodpovedali 5 odpovedí na otázku: „PREČO“?

          Prečo? – Aby naši žiaci trávili zmysluplne voľný čas.
          Prečo? – Aby rozvíjali svoj potenciál.
          Prečo? – Aby sa učili od zrelých osobností (mentorov).
          Prečo? – Aby v seba verili.
          Prečo? – Aby viedli šťastný život.

           

        • Ciele mentoringu

        • Cez ročný program chceme našim žiakom:

          - poskytnúť príležitosť objavovať a rozvíjať svoje talenty, zručnosti a schopnosti,
          - prehĺbenie ich sebapoznania – uvedomenie si svojich silných stránok,
          - rozvoj a posilnenie charakteru,
          - posilnenie sebahodnotenia a vlastnej sebaúčinnosti,
          - formovanie hodnotovej orientácie,
          - identifikácia vlastných zručností, schopností, postojov,
          - stretávanie sa so žiakmi s rovnakými záujmami, vzájomné povzbudzovanie,
          - nadobudnutie skúsenosti v pracovnej oblasti,
          - zvýšenie motivácie k pracovnej činnosti.

        • Mentoring NIE JE krúžková činnosť.

        • Čím sa líši mentoring od krúžkovej činnosti?


          - počas mentoringu sa kladie dôraz na osobný vzťah medzi žiakom a mentorom,
          - mentoringový program reflektuje témy cností a hodnôt, v ktorých žiaci rastú vďaka programu líderských zručností od Johna C. Maxwella iChoose,
          - mentoringový program na seba počas šk. roka nadväzuje, nie sú to samostatné jednotky,
          - na konci školského roka prebehne slávnostné ukončenie a prezentácia projektu,
          - mentor si počas školského roka všíma životné zručnosti žiakov, ktoré na konci roka ocení v záverečnom certifikáte.

      • Naši mentori

      • V školskom roku 2023/2024 sú zapojení 6 mentori:
        Terezka Lajčiaková - sociálne siete, upravovanie videí a fotografií
        Jarko Klucha - drobné opravy a práce v domácnosti
        Peťka Kentošová - varenie s Duchom Svätým
        Maťka Vachová - kreatívne písanie básní a príbehov
        Stázika Mojáková - programovanie
        Andrea Janeková -  architektúra

        V školskom roku 2022/2023 boli zapojení 4 mentori:
        Jaroslav Klucha – „maľovanie obrazov olejom
        Martina Vachová – „kreatívne písanie básní a príbehov“
        Marcel Meluš – „fotografovanie a tvorba videí“
        Pavol Šiska - "kreatívna práca s drevom".

        V školskom roku 2021/2022 bolo zapojených 5 mentorov:
        Jana Hanusová – „organizácia eventov“
        Jaroslav Klucha – „maľovanie obrazov olejom“
        Martina Vachová – „kreatívne písanie básní a príbehov“
        Marcel Meluš – „fotografovanie a tvorba videí“
        Tomáš Rusňák – „zdravý pohyb“