Naši prváci zažili matematiku v praxi. Sami si vyskúšali jazdu autobusom, sledovali trasu, počet zastávok, sčítavali počet cestujúcich, ktorí nastupovali či vystupovali. Nakoniec spoločne spočítali, koľko cestujúcich sa celkovo viezlo v autobuse. V Hejného matematike sa opierame o vlastnú skúsenosť dieťaťa, na ktorej následne budujeme a ďalej ju rozvíjame.
Aby to nemali len také jednoduché, spojili si to i s finančnou gramotnosťou. Svoj poznatok o tom, aké druhy mincí máme v eurách, mohli použiť v reálnom živote. Každý žiak dostal svoj obnos peňazí a lístok na autobus si kúpil každý sám. Naučili sa nielen cestovať autobusom, získali skúsenosť aj s kupovaním vlastného cestovného lístku. Na záver svoj obnos peňazí, výdavok, mohli využiť na nákup v obchode.
Spoločne sme vnímali a porovnávali ceny v regáloch potravín, skúmali, či si môžeme danú vec kúpiť. Zistili sme, že keď sa spojíme viacerí, môžeme si kúpiť aj niečo drahšie a vzájomne sa rozdeliť. Mince sme sčítavali, odčítavali, porovnávali. Získavali sme reálnu skúsenosť. Nakoniec si každý svoj nákup pri pokladni zaplatil.
Prežili sme spoločne naozaj výnimočný čas a získali bohaté skúsenosti, na ktorých môžeme neskôr budovať.
''AHA moment'' bol, keď deti pani učiteľke zahlásili: ,,Miška, všetko je tááák veľmi drahé''.